از آنجاییکه بسیاری از شرکت ها پس از طراحی سایت به خواسته های خود در زمینه ی اینترنت دست نمی یابند در این مقاله سعی کرده ایم شما را با هفت دلیل موفقیت یک سایت آشنا کنیم .
√ طراحی زیبا و جذاب برای ظاهر سایت : اگر سایت شما با کیفیت پایین طراحی شود قطعا کاربران سایت شما را جدی نمی گیرند و به دنبال آن بازدید از سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین شما با طراحی وب سایت مناسب و با گرافیک بالا حتما کاربران بیشتری جذب خواهید کرد و به دنبال آن درخواست کار از وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد .
√ محتوای سایت : از دیگر مواردی که در جذب مشتری و موفقیت یک سایت می تواند بسیار موثر باشد محتوای سایت است . در زمینه ی طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت که صفحه اصلی وب سایت شما دارای چه فیلدهایی باشد .سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .بهتر است بدانید که در صفحه ی اصلی فیلدهایی مانند درباره ی ما ، معرفی محصولات و همچنین هدف خاصی که شرکت شما خواهان دستیابی به آن می باشد را نمایش دهد.
√ دسترسی سریع به محتوای سایت : سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی در دسترسی به اطلاعات سایت خود حداکثر با سه کلیک کاربر را به مقصد برسانید .در صورتی که برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر مراحل زیادی طی شود کاربر از سایت خارج خواهد شد .
√ بهینه سازی سایت : پس از طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و چطور باید بتوانید وب سایت خود را در عرصه ی وب معرفی همگان و همچنین رقبای خود کنید . برای این کار باید با اصول سئو آشنایی داشته باشید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا خواهد کرد . طراحی سایت شما هر قدر هم چشم نواز و زیبا باشد , وقتی کسی نتواند آن را در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا کند موفق نخواهید بود .
√ بروزرسانی مرتب سایت : پس از اتمام سایت باید آن را
دائما بروزرسانی کنید در غیر این صورت کاربر با مراجعه به سایت احساس می
کند که سایت شما نمی تواند نیازهایش را برطرف کند .
√ تبدیل بازدید کننده به مشتری : داشتن مطالب بروز و مفید ،همچنین استفاده از فناوری های مدرن از مواردی هستند که میتواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند .
√ معرفی در شبکه های اجتماعی
: برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در
فیس بوک یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و …
می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید .
گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایت آشنا کنیم.
گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت
را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و
مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت
استفاده کنید.
افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.
√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟
√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟
√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟
√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟
√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.
جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .
با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت
، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که
انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر
باشد.
حتما تا بحال هنگام فعالیت های اینترنتی مانند تبادلات مالی آنلاین ،
ترافیک وب سایت ها و موتورهای جستجو ، نظرسنجی های آنلاین ، ثبت نام های
آنلاین ، سرویس های ایمیل رایگان و بسیاری دیگر از چنین موارد با کادری
روبرو شده اید که حاوی اعداد و یا حروف به صورت نامرتب و کج است Captcha
نرم افزاری ست که با پرسیدن سوالاتی که جواب دادن به آنها توسط انسان راحت
است می پردازد و به منظور حمله به این سیستم ها طراحی شده اند.Captcha در
واقع یک مکانیزم امنیتی محسوب می شود که تعیین می کند که طرف مقابل شما یک
کامپیوتر است یا یک انسان .لازم به ذکر است بدانیم که تست تورینگ توسط
انسان برگزار می شود و هدفش تشخیص ماشین است اما کپچا توسط ماشین برگزار می
شود و هدفش تضخیص انسان است.
پنج نوع از کپچاهای مرسوم عبارتند از:
√ Captcha تصویری همراه با صدای تلفظ شده کاراکتر درون عکس
√ Captcha ای که باید عکس موردنظر را در تصویر پیدا کرد
√ Captcha ای که باید که مسدله ی ریاضی ساده حل کرد
√ Captcha های سه بعدی
√ Captcha هایی با استفاده از تبلیغات
با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت
شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای
جلوگیری از نظرات اسپم نیست.
سایت هایی مثل گوگل و یاهو که نیازمند
عضویت تعداد بسیاری از افراد هستند قبل از بکارگیری کپچا مشکلات زیادی نظیر
ساخت تعداد زیادی از اکانت دارند که بتوانند در چند دقیقه صدها ایمیل
بسازند اما پس از استفاده از سیستم کپچا تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و
ثبت نام نهایی می باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل
شده است.
از کاربردهای دیگر کپچا می توان به جلوگیری از هک شدن اشاره
کرد به طوریکه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا
به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک جلوگیری شود.
نکته ی مهم :
استفاده از کپچاهایی که تشخیص آن حتی برای انسان هم مشکل است موجب ترک
کاربران می شود همچنین بکارگیری روش های دیگری مانند شناسایی نظرات اسپم و
ذخیره در حافظه سرور میتوانند جایگزین مناسبی برای کپچا در سایت های کم
بازدید باشند.
با توجه به اهمیت جایگاه سایت در بین موتورهای جستجو و همچنین تغییر رتبه بندی سایت ها در دوره های زمانی خاص در این مقاله می خواهیم تا شما را با روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت بین جستجوگران صحبت کنیم.
√ تنوع در لینک ورودی: موتورهای جستجو بهترین مکانهایی
که مشتریان می توانند سایت شما را پیدا کنند می باشنداما فقط موتورهای
جستجو کافی نمی باشند.شما می توانید با معرفی سایت شما در دیگر سایتها
علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند
آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت. فراموش نکیند که
یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی
است که سایتهای دیگر به سایت شما دادهاند.
√ ارائه محتوای با ارزش:
شما می توانید طبق رنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این
کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های
رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان
خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از
افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی
خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان
√ استفاده از نام دامنه مناسب:
بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت، نامهای کوتاهتر را به سادگی
معرفی میکنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر
میسپارند.بنابراین سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمایید.
√ استفاده از تبلیغات معمولی:
سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی
دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه
خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت
شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر
خواهد بود.
√ استفاده از محصولات با قابلیت توزیع:
ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرمافزاری
رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی
سایت شما در دیگر سایتها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.
√ بررسی وضعیت لینکهای سایت:
در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع
سایتها بعد از مدتی لینکشان را عوش میکنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی
درست کار نمیکنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی
نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن
استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهدشد.
√ استفاده از کلمات کلیدی:
هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلیدی غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت
خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته
باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت
میتواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو
داشتهباشد.
√ استفاده از سایتهای با رتبه بالا:
نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه
کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت
به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با
رتبه بالا میتواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته
باشد.
√ گروه های خبری: فراموش نکنید که همه
مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت میشوند. شرکت در مباحث این
گروهها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن
بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گروها باقی
خواهند ماند
√ وبلاگ نویسی: هنوز مطالبی که در
وبلاگ سایتها نوشته میشود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه
این مطالب میتواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی
در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی
مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخهای که این وبلاگ درآن قرار دارد
استفاده نمائید.
برای طراحی سایت
استاندارد و با بازدید بالا استفاده از رنگ در سایت بسیار مهم می
باشد.برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید با رنگ ها و همچنین خاصیت آنها
آشنایی داشت.
از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه ی ما دارند محققان رنگ ها را دسته بندی کرده اند که آن ها را نام می بریم:
√ رنگ های گرم : قرمز،نارنجی،صورتی
√ رنگ های سرد : آبی،سبز،ارغوانی
√ رنگ های طبیعی : سفید،خاکستری،قهوه ای،سیاه
حدود
216 رنگ وجود دارد که در تلویزیون ها،لامپهای خلا و LCD ها به شکلهای
یکسان دیده نمی شود.به این 216 رنگ ،رنگ های Web Safe گفته می شود،اگر
پیوستگی در رنگ ها برای شما مهم باشد می توانید از رنگهای Web Safe در وب
سایت خود استفاده کنید.
شما می توانید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت
خود از یک رنگ غالب و رنگ دیگر به نقش مکمل را ایفا می کند استفاده کنید
همچنین می توانید از رنگ های متضاد که باعث چشمگیر شدن سایت می شود استفاده
کنید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگهای متضاد رنگهای انتخابی شما باعث
ارتعاش نشود زیرا در این حالت به چشم بیننده صدمه وارد می شود.
به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای سایت باید بر اساس موارد زیر باشد:
با رعایت اصول بالا می توانید در طراحی وب سایت نمونه و استاندارد در بین سایر وب سایتها از بهترین ها باشید.